LET’S GO

Nu ska jag berätta för er kära vänner…. jag är extremt trött på min huvudvärk, trötthet, seghet etc, ja ni vet allt det där man inte vill ha.

Jag vill vara en pigg, alert, hälsosam, fräsch tjej men ärligt talat så är jag inte det just nu utan just nu är jag helt tvärtom. Under några månaders tid, kanske 3-4 så har jag inte tränat, inte ätit rätt, jag har istället misshandlat min kropp med dålig mat, mycket godis och noll träning what so ever, inte så konstigt att jag mår som jag gör, eller hur? Plus att jag blivit slappare i kroppen och jag trivs bättre med mig själv när jag är lite mindre och fastare i kroppen. Jag har bestämt mig. Nu räcker det, jag ska ta tag i mitt liv, jag vill må bra, känna mig bra och framförallt frisk.

Så, jag kontaktade en PT på mitt gym, Sats och frågade efter hjälp. Idag var jag hos min PT Julia för första gången och jag mådde illa för det var så jobbigt, hela jag skakade så jag kan bara tänka mig vilken träningsvärk jag kommer att ha imorgon och detta är ännu ett bevis (bortsett från hur jag mår och min sladdriga kropp) att jag är otroligt ovältränad.

Julia och jag kommer ses 1 gång i veckan och så kommer jag köra 2 pass själv  i veckan också, tex spinning/bodypump etc och där är det inte slut heller utan jag kommer även köra hot yoga, eller bikram yoga som det också kallas. För er som inte vet vad det är så är det yoga fast i ca 40 graders värme så man svettas sjukt mycket. Tydligen så är yogan bra för utrensning av slagg, förbättrar syresättning och cirkulation men hjälper också mot stelhet, ångest, trötthet, migrän, ryggont, stress, obalanser, viktproblem, idrottsskador, ledvärk, depression – låter alldeles för perfekt för mig, ärligt talat. Jag testade hotyoga förra året och märke sån grooov skillnad på min ryggsmärta och även på min ångest, men helt ärligt så hatade jag att stå i den där lokalen och göra yogan, alltså hatade men älskar känslan efteråt så det är någon slags hat kärlek men så värt det, därför har jag bestämt mig för att börja igen. Yoga kommer jag försöka köra 1-2 ggr i veckan.

Sammanlagt 2-3 träningspass, 1-2 yoga pass, +några powerwalks i veckan, det låter super bra, eller hur? Nu gäller det bara att utföra allt detta också… jag är en sån där som kör 100% i några veckor sen dör det ut, det är det jag INTE vill ska hända nu utan jag vill ändra min livsstil HELT.

I min blogg kommer ni nu kunna följa mig under 2 månaders tid, och varför just 2 månader? Jo, om 2 månader ska jag operera mig, tills dess vill jag ha droppat lite fett och varför jag vill det och vad jag ska operera kommer jag avslöja i ett annat inlägg. Jag kommer såklart fortsätta mitt bättre liv efter operationen men det är nu jag kommer go all in.

Ni kommer iallafall kunna följa mina 2 månader där jag kommer lägga upp bilder på all mat jag äter, på så sätt blir det svårare att fuska, jag kommer lägga upp tränings bilder, vad jag tränat för något just den dagen och så kommer jag lägga ut kropps bilder-resultat bilder, om jag vågar! Haha..

Jag har nu bestämt mig, jag behöver ändra på mig, ändra på mina rutiner och på mitt liv, är det någon av er som hänger med nu och köttar nu under 2 månaders tid? Det vore super kul!!! Då kan vi peppa varandra, heja på varandra och hjälpa varandra. Vad säger ni?

Sist men inte minst så måste jag säga att jag HATAR att träna, alltså jag verkligen verkligen verkligen hatar att träna, gymma, springa, promenera, yoga – jag hatar all träning därför kommer detta bli en stor utmaning för mig och jag kommer ha mina svackor där jag skriver arga blogginlägg / ledsna blogginlägg men även glada såklart, jag vill bara förbereda er.. och jag längtar verkligen till den dagen då jag tycker det är kul att träna, längtar längtar längtaaaaaar! 

Let’s go

En del verkar tro att jag ska träna ihjäl mig varje dag i 2 månader sen sluta träna och inte äta något onyttigt alls, så är inte fallet. Jag ska operera mig om 2 månader och behöver tappa fett inför det därför kommer jag köra rätt hårt nu sen kommer jag träna så mycket jag vill efteråt och då kommer jag förhoppningsvis tycka det är roligt OCH jag kommer ha något cheatmeal då och då, jag kommer ju lägga upp bilder på allt jag äter så ni kommer ha koll ! 🙂 puss

Posted in: Uncategorized

You might also like

Hedda Dibinger - trashy blue Sponsored - Frossa i lyxiga varumärken, till galen rabatt! Lisa Anckarman - Burgundy Corset Sandra Lindahl - Helgen på Aspa Herrgård Sandra Lindahl - Ivyrevel favoriter Sponsored - Dagens mest populära kampanjer
  • Johanna Törrissen

    JAG ÄR MED 😄😍❤️

  • A m a n d a

    Asså så himla peppande inlägg, klart jag är med dig! Jag har också bestämt mig 2017 ska bli ett riktigt hälsoår för mig, och hoppas många andra strävar efter det också. Känner igen mig i mycket som du skriver och vet hur jobbigt det är att träna när man har ont i ryggen och stor byst, det har jag med. Så sjukt lätt att man bara ger upp som man gjort massa andra gånger…Men nu tamefan är det dax man kan ju inte gå runt och skjuta upp på det hela tiden? Nej 2017 är året jag väntat på inga mer ursäkter så är det bara. Jag har också en blogg där jag försöker peppa andra till att äta hälsosammare och med resultat bilder på så sätt kan man dela med sig utav sin resa och sedan kolla tillbaka om några år och vara sjukt stolt!

    Jag tror på dig, kram!

    • josephine

      Men va grym du är!!! Blir super peppad av din kommentar. Att ha stora bröst är nice, ibland, men oftast jobbigt… speciellt när det kommer till träning, för att inte prata om ryggen, fy vilka smärtor hela tiden så det är på tid att vi gör något åt detta! NU KÖR VI OCH SÅ PEPPAR VI VARANN <3!!

  • Alexandra

    Jag är lätt på!

  • Ida hjelmestig

    Du vet att ja står bakom!! Ja tränar ju regelbundet men ändå, alltid kul o peppa varandra ☺💪🏼

    • josephine

      Åh tack IDA. ja du har ju blivit värsta fitness tjejen, GRYM är du!!! <3

      • Ida Hjelmestig

        Jajamänsan, bikinifitness är målet om ca 1 år kanske 😀 så kör på hårt nu för att få mer muskler och större muskler, mycket förberedelser redan nu trots att det är kanske ett år minst kvar!!! Du får följa med o träna med mig när du är i Örebro igen o har tid o lust <3 bara o skriva ! Kämpa på !!!

  • Nathalie

    Det som ofta gör att man tröttnar och lägger av med träningen fort är att gå för hårt ut. Från att inte träna alls till Att köra 5 pass i veckan är ju en stor förändring. Det måste vara en livsstil som man klarar av och känner är rimlig. Att träna 2-3 ggr i veckan och äta sund kost, men att få unna sig ibland ( förbud leder också ofta till att man lägger ner fort) brukar bara det ge bra resultat från att ha gått från 0😘😘😘 lycka till!!! Kram

  • Nora

    Jag tkr de är jätte bra av dig att du har bestämt dig att du ska må bättre. Och jag är gärna på, men jag tränar redan regelbundet men brukar ofta fuska med maten så ja tror de skulle hjälpa mig mkt om vi gör detta tsm & peppar varandra😊❤️

    • josephine

      Men Nora vad duktig du är!! Det är ju en super bra livsstil, man måste ju kunna unna sig ibland eller hur? Jag ska försöka vara stenhård i veckodagarna men på helgen får jag äta lite vad jag vill men inte överdrivet onyttigt såklart 🙂 <3 vi peppar varann nu!!

  • Emma

    Jag är med till 110%!

    PS
    Du verkar vara sån sjukt härlig tjej och följer dina sociala medier slaviskt! Och att du mår dåligt syns inte utåt sett har alltid sett på dig som en positiv och glad person!

    Fortsätt med allt du gör för det ör toppen!

  • Ida

    Precis som Nathalie har skrivit så gäller det att man lägger upp sin träning och kost på ett bra sätt i början, speciellt när man som du skriver går från att äta ohälsosamt och aldrig träna till att väl börja. Då är det inte alls smart att lova sig en massa saker sådär i början när motivationen är på topp, och därför sedan bli besviken när man inte lyckas hålla det. Man har alltid som mest motivation i början, och sedan svalnar den motivationen. Så är det. Så man får utgå ifrån det och inte vara så hård mot sig själv. Du bör därför t.ex. inte hålla dig strict till detta träningsschema, utan det är okej om du skippar ett pass i veckan när du inte känner för det. Det är okej att äta en chokladboll en dag i veckan om man känner för det. Börja smått helt enkelt. Detta ÄR viktigt om man ser på saken långsiktigt, som en livsstil. Inte bara två månader 🙂 Kram och lycka till!!

    • josephine

      Jag kommer köra gaska hårt nu i 2 månader då jag ska operera mig och behöver tappa lite fett tills dess 🙂 men jag kommer absolut äta vad jag vill på helgerna sen osv men vill försöka hålla mig nu dessa 2 månader 🙂 TACK! kraaam <3

  • Malin

    Är helt med! Nalkas bröllop i Augusti och hade sååå gärna velat gå ner mina sambokilon på 12 kg! Usch att man låtit det gå så långt men vill verkligen känna mig fin på vår stora dag! 😍
    Det är som tidigare nämnt en stor utmaning att göra det till en del av vardagen och det jag är mest rädd att misslyckas med med tanke på tidigare misslyckade försök! Need all the push I can get! 😍

    • josephine

      Men du det låter som ett galet bra mål, augusti är det ändå långt kvar tills så du har tid men det gäller att börja nununu och gå försiktigt framåt tror jag. Vi peppar varandra!! GOOD LUCK <3

  • Linn toftling

    JOSSE jag är på :DDD

  • I

    Skulle vara kul att veta dina utgångs lägen . Vad ditt slutmål är om du har något sånt med vikten tänker jag på och vart du startar . T.ex jag väger 70 idag men skulle bli glad av ett resultat på 65 . Skulle vilja ha smalare /tightare detta eller vad du fokuserar mest på 🙂

  • josefine

    Asså hur kul jag skall med ta tag i detta nu… körde igång förra året typ samma tid. men kom av mig i somras… så synd för alla resultat är borta nu. men det ska bli kul att följa dig samtidigt som man kör på själv.. Nu kör vi!!!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *